قدس آنلاین –ایلام : استاندار ایلام گفت: با اجرای برنامه نوین آبیاری درصدد تبدیل ۱۱۰هزار هکتار از اراضی استان از دیم به آبی هستیم.

تبدیل 110 هزار هکتار از اراضی دیم ایلام به اراضی آبی

محمدرضا مروارید در حاشیه آیین کلنگ زنی اجرای طرح آبیاری نوین در ۳۰ هزار هکتار اراضی عین خوش شهرستان دهلران با بیان اینکه دنبال این هستیم که وزارت نیرو طرحهای آبی خود را در استان توسعه دهد، اظهارداشت: در همین راستا 110 هزار هکتار از اراضی استان از دیم به آبی تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۵۰ هزار هکتار در شهرستان دهلران و ۶۰ هزار هکتار دیگر در حدفاصل میان شهرستان مهران تا دهلران است، افزود: خوشبختانه امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی کلنگ اجرای طرح آبیاری نوین در ۳۰ هزار هکتار اراضی عین خوش به زمین زده شد که تا تیرماه سال ۹۵ این طرح تکمیل می شود.

استاندار ایلام با اشاره به تجهیز اراضی۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان های خوزستان و ایلام به سیستم آبیاری نوین، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه کار مطالعاتی و طراحی ۳۰ هزار هکتار از این طرح در استان صورت گرفته و ۲۰ هزار هکتار باقیمانده در سال آینده صورت خواهد گرفت.

محمدرضا مروارید به اعتبار اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح وزارت جهاد کشاورزی از نظر اعتبارات مشکلی ندارد و صندوق توسعه ملی نیز به موقع اعتبارات را تخصیص می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.